Rozważania o psalmach. Clive Staples Lewis
Cena regularna:
29,90 zł
Cena regularna:
28,48 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
C.S. Lewis zaprasza czytelników do nietypowej lektury jednej z najpiękniejszych ksiąg Pisma Świętego. Rozważania o Psalmach to z jednej strony świadectwo wnikliwych studiów biblistycznych, a z drugiej niekłamanej fascynacji językiem i obrazowaniem Starego Testamentu. Porządkując swoje wrażenia – „trudności” i „olśnienia” – zgodnie z wybranymi przez siebie tematami (natura, śmierć, złorzeczenia, oczarowanie w Psalmach), Lewis dotyka w swojej interpretacji wielu kwestii, z którymi zwykle zmaga się czytelnik Księgi Psalmów. Odkrywając wraz z autorem surowe piękno języka Psalmów, wkraczamy także w rzeczywistość, w której wzrastał sam Chrystus. Równocześnie myśl Lewisa często prowadzi nas do zaskakującego wniosku, że poezja spisana w czasach króla Dawida ma nieoczekiwanie wiele wspólnego z naszym doświadczeniem i współczesnym światem.
Precyzja i trafność myśli, niewymuszona lekkość stylu oraz oryginalne, często bardzo osobiste przemyślenia i intuicje sprawiają, że po Rozważania o Psalmachmogą sięgnąć zarówno znawcy tematu, jak i ci, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Biblią. Czytelnicy Lewisa znajdą również i w tej książce to, co decyduje o wyjątkowości jego pisarstwa – osobiste doświadczenie, które sprawia, że autorSmutku i Zaskoczonego radością jest wielu czytelnikom tak bliski.
Tę książkę piszę jako jeden amator dla drugiego, opowiadając o trudnościach, jakie napotkałem, albo o olśnieniach, jakie mi się przydarzyły przy czytaniu Psalmów, mając przy tym nadzieję, iż mogą okazać się interesujące, a nawet pomocne dla innych czytelników niespecjalizujących się w tym temacie. Jest to raczej ...„porównywanie notatek”, a nie próba nauczania.
C.S. Lewis
Dane techniczne
Format | 13 x 20 cm |
Autor | Clive Staples Lewis |
ISBN | 9788361989394 |
Liczba stron | 208 |
Wielkość czcionki: | brak danych |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.